2024
  • 07 wrz 2021

    Szkolenie dla agentów statków

    W zeszłym tygodniu przeprowadziliśmy szkolenie dla agentów statków odnośnie elektronicznej awizacji statku w systemie PCS.

  • 19 sie 2021

    Przetarg na budowę terminala instalacyjnego dla offshore

    Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił przetarg na wybór dzierżawcy terminala, którego głównym profilem działania będzie składowanie i przeładunek kontenerów oraz bycie zapleczem instalacyjnym dla farm wiatrowych offshore.

  • 11 sie 2021

    Informacja dla agentów

    Rozpoczynamy wdrażanie elektronicznej awizacji statków do Dyspozytora Portu.

  • 05 sie 2021

    Rekordowe stawki frachtu

    Od wielu miesięcy ceny w transporcie oceanicznym szybują w górę. Koszty transportu kontenera na trasie Chiny – USA wzrosły z ok. 2 700$ w 2019 roku do nawet 15 000$ obecnie. Na trasie Chiny – Europa Północna – do 13 700$.

  • 04 sie 2021

    Wieloletni plan wdrażania EMSWe

    Komisja Europejska opublikowała wieloletni plan wdrażania europejskiego systemu morskich pojedynczych punktów kontaktowych.

  • 02 sie 2021

    Holowniki portowe

    Statki morskie są coraz większe i wymagają przy manewrach portowych wejściach i wyjściach z portu wsparcia holowników.

  • 28 lip 2021

    DCT Gdańsk zbuduje nowy terminal Batlic Hub 3

    Dzięki budowie nowego terminalu Baltic Hub 3, na terenie portu powstanie trzecie nabrzeże głębokowodne, zwiększając tym samym możliwości przeładunkowe DCT Gdańsk o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro, powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.

  • 27 lip 2021

    Digital Twin: Port w Rawennie współpracuje z CNT, aby zbudować kompletny i dynamiczny obraz

    "Cyfrowy Bliźniak", czyli jak zdigitalizowany model całego portu w systemie PCS pomaga przy codziennych operacjach oraz nowych projektach, np. pogłębieniu toru wodnego i jego utrzymaniu.