• 14°0'E
  • 15°0'E
  • 16°0'E
  • 17°0'E
  • 18°0'E
  • 19°0'E
  • 20°0'E
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N

Wdrożenie automatycznego zwalniania kontenerów

21 maj 2021

Wdrożenie automatycznego zwalniania kontenerów Terminalu Kontenerowym DB Port Szczecin

Program rozwoju polskich portów morskich do 2030 r. ma na celu poprawę konkurencyjności polskich portów i jako priorytet wskazuje digitalizację portów morskich rozumianą jako proces polegający na zwiększeniu przez porty nowoczesnych technologii informacyjnych – w szczególności służących inteligentnej wymianie informacji pomiędzy wieloma różnymi uczestnikami obrotu portowo-morskiego, ze wskazaniem istotnej roli systemu Port Community System.

Efektem działań w obszarze priorytetu digitalizacji będzie stworzenie innowacyjnego w skali krajowej systemu Polski Port Community System, umożliwiającego inteligentną wymianę informacji w polskich portach morskich.

W ramach działań w obszarze digitalizacji wdrożono automatyczne zwalnianie kontenerów po procedurze importowej w systemie AIS w kolejnym Terminalu Kontenerowy, tym razem w Szczecinie. Pierwsze reakcje klientów wyrażają zadowolenie:

„Wszystko przebiega dobrze. Wszystko jak w najlepszym porządku. Wszystko działa” - opisuje przedstawiciel wiodącego operatora logistycznego na Pomorzu Zachodnim.

W DB Port Szczecin sp. z o.o. też pozytywnie oceniany jest proces jako pierwszy element szerszej wymiany elektronicznych komunikatów pomiędzy klientami operatora portowego.

Zalety automatyzacji procesu zwalniania kontenerów po imporcie w systemie AIS:

1. Poprawa efektywności łańcucha dostaw w oparciu o Terminal Kontenerowy.
2. Poprawa efektywności pracy zdalnej u wszystkich interesariuszy przy zagrożeniu pandemią koronawirusa COVID-19.
3. Przyspieszenie obiegu informacji pomiędzy systemem KAS a systemem IT Terminala.
4. Przyspieszenie obiegu informacji pomiędzy Terminalem a jego klientami.
5. Zapewnienie integralność przesyłanego komunikatu CUSRES z komunikatem DS299 i bezpieczeństwa w zakresie struktury MRN, daty zwolnienia i zgodności z danym kontenerem.

Polski PCS prowadzi obecnie wspólnie z Krajową Administracją Skarbową prace nad komunikatami z systemu NCTS, które pozwolą objąć cały proces importowy realizowany przez komunikację elektroniczną pomiędzy klientami i systemami TOS Terminali Kontenerowych.

  • podziel się na: