• 14°0'E
  • 15°0'E
  • 16°0'E
  • 17°0'E
  • 18°0'E
  • 19°0'E
  • 20°0'E
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N

Moduł Maklerski

Zgłoszenia

Zgodnie z przypisanymi zadaniami i obowiązkami Główny Dyspozytor Portu decyduje o kolejności wejścia do portu lub wyjścia z portu jednostek, wyznacza miejsca postojowe dla statków i określa także czas ich postoju przy nabrzeżach oraz ma prawo zarządzić przeholowanie statków. Wynika to z zapisu art. 7 ust.1. pkt.7 ustawy z 20 grudnia 1996 r. o Portach i przystaniach morskich, że Zarządzający portem odpowiada za koordynację korzystania z infrastruktury portowej z wyjątkiem kompetencji administracji morskiej.

Każdy statek przybywający do portu jest zobowiązany do złożenia Głównemu Dyspozytorowi Portu pisemnego zgłoszenia wejścia i wyjścia statku do lub z portu. Główny Dyspozytor Portu współpracuje w zakresie koordynacji ruchu statków z odpowiednimi służbami, w tym Kapitanatem Portu, w celu zapewnienia przestrzegania przepisów prawa, w tym między innymi przepisów portowych UMG, kodeksu ISPS i Kodeksu Morskiego.

Mając na uwadze powyższe okoliczności Polski PCS zaprojektował rozwiązanie, które ma uprościć wykonywanie czynności związanych z obsługą statków na wejściu i wyjściu oraz postoju w porcie, a także zapewnić efektywną awizację statków do Głównego Dyspozytora Portu.


Moduł Maklerski umożliwia wykonanie następujących zgłoszeń:

• Awizacja (zastępuje Zgłoszenie do Dyspozytora)

• Przeholunek

• Wyjście statku

• NSW – Pre Arrival

• NSW – Departures

• Zlecenie odpadów dodatkowych (Port Szczecin, Świnoujście)

• Informacja o FV

Kolejne zgłoszenia, które niebawem wejdą dla portu Szczecin – Świnoujście:

• PSP – Zapora

• PSP – Asysta statku

• PSP – Woda techniczna

• PSP – Prace niebezpieczne

Trwają prace nad rozszerzeniem funkcjonalności Modułu Maklerskiego o kolejne zgłoszenia.