• 14°0'E
  • 15°0'E
  • 16°0'E
  • 17°0'E
  • 18°0'E
  • 19°0'E
  • 20°0'E
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N

Współpraca z terminalem GCT Hutchison Ports

31 maj 2021

Współpraca z terminalem GCT Hutchison Ports


Terminal GCT jest obsługiwany przez firmę Hutchison Ports.

Wdrożenie automatycznego zwalniania kontenerów w Terminalu Kontenerowym GCT Hutchison Gdynia

W Terminalu Kontenerowym GCT Hutchison Gdynia realizując zadania w obszarze digitalizacji procesów portowych jako w pierwszym terminalu w Polsce efektywnie wdrożono automatyczne zwalnianie kontenerów po procedurze importowej w systemie AIS.

Klienci kierują do naszych konsultantów w Gdynii pozytywne oceny i oczekiwania digitalizacji dalszych procesów. Podobne rozwiązania istnieją w rozwiniętych portach w Europie i na świecie.

GCT Hutchison Gdynia jest otwarty na kolejne elementy zarówno w obszarze procedur tranzytowych jak i eksportowych.

Prowadzone są wspólne prace zmierzające do przygotowania tych rozwiązań. Ważne jest wsparcie okazywane przez Bazę Kontenerową Oddziału Celnego jak i Krajową Administrację Skarbową. Wspólne działania z pewnością pozwolą przenieść rozwiązania na wyższy poziom digitalizacji obsługi ładunków skonteneryzowanych w GCT.

Przypomnijmy zalety automatyzacji procesu zwalniania kontenerów po imporcie w systemie AIS:
– poprawa efektywności łańcucha dostaw w oparciu o Terminal Kontenerowy
– poprawa efektywności pracy zdalnej u wszystkich interesariuszy przy zagrożeniu pandemią koronawirusa COVID-19
– przyspieszenie obiegu informacji pomiędzy systemem KAS a systemem IT Terminala
– przyspieszenie obiegu informacji pomiędzy Terminalem a jego klientami

Zapewnienie integralność przesyłanego komunikatu CUSRES z komunikatem DS299 i bezpieczeństwa w zakresie struktury MRN, daty zwolnienia i zgodności z danym kontenerem

Program rozwoju polskich portów morskich do 2030 r. ma na celu poprawę konkurencyjności polskich portów i jako priorytet wskazuje digitalizację portów morskich rozumianą jako proces polegający na zwiększeniu przez porty nowoczesnych technologii informacyjnych – w szczególności służących inteligentnej wymianie informacji pomiędzy wieloma różnymi uczestnikami obrotu portowo-morskiego, ze wskazaniem istotnej roli systemu Port Community System.

GCT jest jednym z głównych gdyńskich terminali kontenerowych z możliwością przeładunku 636 tys. TEU. W 2019 roku osiągnął on wynik 383 222 TEU, a w 2020 401 526 TEU, co stanowi prawie 5% wzrost pomimo pandemii. Na początku 2021 roku terminal nadal notuje stabilne wzrosty.



Przeładunki w GCT na początku 2020 i 2021 roku.
  • podziel się na: