• 14°0'E
  • 15°0'E
  • 16°0'E
  • 17°0'E
  • 18°0'E
  • 19°0'E
  • 20°0'E
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N

Webinar IPCSA: Kursy awaryjne rozwiązaniem problemu wykluczenia cyfrowego pracowników?

18 cze 2021

Webinar IPCSA: Kursy awaryjne rozwiązaniem problemu wykluczenia cyfrowego pracowników?

Oryginalny artykuł w języku angielskim ukazał się na stronie Port Technology.

Eksperci podkreślili, że interesariusze morscy, którzy mają opóźnienia w cyfryzacji swoich modeli biznesowych, wkrótce wypadną z gry, sugerując krótkoterminowe „kursy awaryjne”, aby zmniejszyć przepaść cyfrową.

Webinar z okazji 10-lecia IPCSA pt. Przyszłość wymiany danych między interesariuszami logistycznymi został zorganizowany przez PTI, aby zgromadzić członków IPCSA i społeczności portowej w dyskusji na temat przyszłości cyfryzacji w transporcie morskim.

Javier Gallardo, dyrektor generalny Portic Barcelona i wiceprezes IPCSA oraz Youssef Ahouzi, tymczasowy dyrektor generalny Portnet i przedstawiciel IPCSA Africa, powtórzyli, że porty i uczestnicy łańcucha dostaw szybko digitalizują procesy.

Ahouzi powiedział, że inwestycje i wykorzystanie procesów, takich jak udostępnianie danych informacyjnych za pośrednictwem systemu Maritime Single Windows, a także Blockchain, sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego, ma kluczowe znaczenie dla branży logistycznej.

Komentarze pojawiają się podczas obchodów 10-lecia istnienia IPCSA, podkreślając znaczenie współpracy między społecznościami portowymi i łańcuchem logistycznym w celu zapewnienia lepszej obsługi klientom.

Widzieliśmy wielu nowych spedytorów, którzy w pełni wykorzystują technologię cyfrową, aby lepiej obsługiwać klientów. Myślę, że przyjęcie technologii jest bardzo ważne, abyśmy mogli nadążyć [z innymi branżami] – dodał.

Jeśli nie znasz się na technologii, wkrótce wypadniesz – zauważył Gallardo. – Jeśli nie przeniesiesz swojej firmy do cyfrowego świata, prawdopodobnie za kilka dni, tygodni lub miesięcy wypadniesz z gry.

Myślę, że jest to coś, co powinniśmy wyraźnie rozważyć – co dla niektórych jest niefortunne.

Nico De Cauwer, architekt biznesowy projektów digitalizacji i społeczności portowej w porcie w Antwerpii, argumentował, że agencje rządowe, takie jak żywność i organy celne współpracujące z Antwerpią, również zwróciły się do portu, aby działał wyłącznie ze zdigitalizowanego systemu społeczności portowej (PCS).

Czują coraz większą potrzebę konsolidacji danych wchodzących do ich systemów. To szybka ewolucja tego, co robią PCS. Inni rozwijają się w kierunku tej samej sytuacji – dodał.

W związku z szybkim inwestowaniem przez branżę w oparte na chmurze, zdigitalizowane platformy oprogramowania, niektórzy wyrazili obawy, że pracownicy mogą zostać pominięci podczas budowania umiejętności i wiedzy, aby zrozumieć i wykorzystać platformy internetowe w codziennych operacjach.

Nasi członkowie mają swoją rolę. Możemy odgrywać rolę z zostającymi w tyle i tymi, którzy mają mniej szczęścia, jeśli chodzi o technologię – przekonywał Amar More, dyrektor generalny Kale Logistics i przedstawiciel IPCSA Asia Pacfic.

Oczywiście [w przypadku] PCS, Airport Community Systems i Cargo Community Systems ich główną rolą jest ułatwianie cyfrowych interakcji między różnymi zainteresowanymi stronami.

Inni kontynuowali, że aby przybliżyć każdy aspekt operatorów logistycznych – od kierowców ciężarówek po głównych informatyków – porty mogą wykorzystać PCS jako kanały komunikacji ze społecznością akademicką w krajach, w których działają, ale także na poziomie międzynarodowym.

[Możemy] wymyślić krótkoterminowe kursy, które mogą dać różnym zainteresowanym stronom wgląd w cyfryzację technologii i to, co ci ludzie mogą konkretnie zrobić w swojej pracy – przekonywał.

Tego rodzaju kursy awaryjne są stosowane w wiodących szkołach biznesu na całym świecie, w tym we Francji w szkołach lotnictwa cywilnego, powiedział More.

Jako dostawca usług publicznych możesz przejść w kierunku dostarczania systemów odpornych na idiotów – lub przyjaznych dla użytkownika – systemów, z których każdy użytkownik może korzystać na dowolnych urządzeniach – takich jak telefony komórkowe, urządzenia przenośne i tak dalej.

W ten sposób zamierzamy rozwiązać problem braku umiejętności, z którym stale się borykamy.

  • podziel się na: