• 14°0'E
  • 15°0'E
  • 16°0'E
  • 17°0'E
  • 18°0'E
  • 19°0'E
  • 20°0'E
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N

Dzięki rozbudowie terminalu DCT w Gdańsku utrwalimy się na mapie światowej portów o znaczeniu strategicznym.

05 lis 2019

W związku z tym, że port w Singapurze nabył udziały w terminalu DCT, jak najbardziej wychodzimy naprzeciw rozbudowie tego terminala, co da bezwzględne podwojenie możliwości przeładunkowych kontenerów, a w ten sposób wpisanie się na trwałe na krzywą wzrostową przeładunków polskich portów, a przede wszystkim przekierowania ładunków z Europy Zachodniej do portu w Gdańsku. Największe kontenerowce będą przypływały do Gdańska. W ten sposób powstanie taki hub w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym przypadku w Gdańsku.

Kilka miesięcy temu parlament przyjął specustawę, która ma skrócić realizację strategicznych inwestycji portowych.

Do 2030 r. – jak podawały media – inwestycje te mają opiewać na 30 mld zł, z czego połowę ma kosztować budowa Portu Centralnego w Gdańsku.

  • podziel się na: