• 14°0'E
  • 15°0'E
  • 16°0'E
  • 17°0'E
  • 18°0'E
  • 19°0'E
  • 20°0'E
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N

Port Gdynia wdraża rozwiązania koncepcji Smart Port

30 lis 2020

Port Gdynia wdraża rozwiązania koncepcji Smart Port


Za intermodalnews.pl:

Wdrożenie nowoczesnych systemów IT w portach to duże ułatwienie dla przewoźników kolejowych, transportujących ładunki z i do portu. — Cyfryzacja kolei to proces, który postępuje w coraz szybszym tempie i jest on korzystny dla samych przewoźników – bo pozwala poprawić im efektywność działalności, oraz dla naszych klientów, gdyż otrzymują usługi transportowe, logistyczne na coraz wyższym poziomie, dostosowane do swoich indywidualnych potrzeb. W ten sposób patrzymy również na takie rozwiązania jak Port Community System, które powinny przyczynić się do podniesienia zdolności operacyjnych kolejowych przewoźników, gdyż ich celem jest usprawnienie, przyspieszenie obrotu ładunków na terminalach morskich. Porty są wszak naszym najważniejszym partnerem w segmencie transportu ładunków intermodalnych, który jest najdynamiczniej rozwijającym się sektorem kolejowych przewozów towarowych — komentuje Krzysztof Losz, rzecznik PKP Cargo.
Port Community System jest jedynym z przedsięwzięć polskiego portu, które mają na celu digitalizację procesów. Gdynia jest jednym z dwóch portów na świecie, w których od grudnia 2018 roku funkcjonuje innowacyjny system GBAS-RTK, służący do wyznaczanie pozycji statków i usprawniania operacji nawigacyjnej. Ponadto Zarząd Morskiego Portu Gdynia opracował autorskie narzędzie Cyfrowa Awizacja Kolejowa, które umożliwia sprawne przeprowadzenie awizacji wagonów przy użyciu narzędzi cyfrowych, optymalizując procesy na terminalach intermodalnych w porcie. Z narzędzie tego korzysta już 24 przewoźników którzy transportują ładunki z i do Portu Gdynia.
  • podziel się na: