„Sopot” to klasyczny masowiec o nośności 39 tys. ton. Jednostka ma 180 metrów długości, 30 metrów szerokości oraz zanurzenie 10,5 metra.
Polska Żegluga Morska posiada obecnie 30 statków o nośności ok. 40 tys. ton. W tej partii handlowej polski armator znajduje się w ścisłej czołówce światowej.
Powiększanie naszej floty wpływa na siłę polskiej gospodarki – zaznacza Paweł Brzezicki, zarządzający Polską Żeglugą Morską.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że mamy ten statek. Rośnie przez to siła naszej floty, siła konkurencyjna naszej gospodarki ze względu, że jesteśmy w stanie obronić w sposób handlowy ceny frachtów morskich do ładunków do i z Polski. Oczywiście to jest dla tego przedsiębiorstwa duży sukces. Ilość tonażu w rękach jednego właściciela jest istotną kartą przetargową, jeśli chodzi o międzynarodowe kontrakty handlowe firm polskich – wskazuje Paweł Brzezicki.
Statek ma zawinąć do Polski w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wtedy też planowany jest jego chrzest.
Polska Żegluga Morska zakończyła również negocjacje dotyczące budowy kolejnych statków w chińskiej stoczni. Teraz zgodę na dalsze prace musi wydać minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.