• 14°0'E
  • 15°0'E
  • 16°0'E
  • 17°0'E
  • 18°0'E
  • 19°0'E
  • 20°0'E
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N

Intermodal w Polsce

10 cze 2021

Intermodal w Polsce




Przewozy intermodalne to najbardziej optymalny sposób dostawy kontenerów do docelowego odbiorcy. Przewozy kolejowe, przede wszystkim te interkontynentalne w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku, nabrały nowego wymiaru, gdzie położenie geograficzne Polski staje się dużą szansą na obsługę tych ładunków przez polskich przewoźników i wsparciem dla przewozów morskich.

Wiodący operator przewozów intermodalnych to PKP Cargo:

· 660 000 kontenerów przewiezionych w 2020 roku

· 43% pracy przewozowej w intermodalu w 2020 roku

· 20% pracy przewozowej w 2020 roku to transport intermodalny

Obok wiodącego Terminalu Intermodalnego w Małaszewiczach poszukuje się dalszych segmentów do rozwoju.

W maju PKP CARGO CONNECT, spółka z Grupy PKP CARGO, uruchomiła testowe połączenie kontenerowe na Nowym Jedwabnym Szlaku z Chin do Gliwic. Spółka będzie operatorem połączenia na odcinku Małaszewicze – Gliwice B Kontenerowa. Pociąg przewoził ładunki z przeznaczeniem do centrum dystrybucyjnego klienta w Czechach

Uruchomienie połączenia kontenerowego na tej trasie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Grupa PKP CARGO, mając kompleksową ofertę logistyczną, może łączyć w razie potrzeby różne rodzaje transportu, tak jak w tym przypadku. Jak mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO:

· Zapewniamy naszym klientom obsługę celną towarów, ich przeładunek, magazynowanie, składowanie.

· Uruchomienie regularnych połączeń spowoduje wzrost znaczenia terminala intermodalnego w Gliwicach.

· To szansa na rozwój dalszych połączeń operatorskich na trasie Chiny – Polska – Czechy.

Więcej: https://www.pkpcargo.com/PL

  • podziel się na: