Przewozy intermodalne to najbardziej optymalny sposób dostawy kontenerów do docelowego odbiorcy. Przewozy kolejowe, przede wszystkim te interkontynentalne w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku, nabrały nowego wymiaru, gdzie położenie geograficzne Polski staje się dużą szansą na obsługę tych ładunków przez polskich przewoźników i wsparciem dla przewozów morskich.
Wiodący operator przewozów intermodalnych to PKP Cargo:
· 660 000 kontenerów przewiezionych w 2020 roku
· 43% pracy przewozowej w intermodalu w 2020 roku
· 20% pracy przewozowej w 2020 roku to transport intermodalny
Obok wiodącego Terminalu Intermodalnego w Małaszewiczach poszukuje się dalszych segmentów do rozwoju.
W maju PKP CARGO CONNECT, spółka z Grupy PKP CARGO, uruchomiła testowe połączenie kontenerowe na Nowym Jedwabnym Szlaku z Chin do Gliwic. Spółka będzie operatorem połączenia na odcinku Małaszewicze – Gliwice B Kontenerowa. Pociąg przewoził ładunki z przeznaczeniem do centrum dystrybucyjnego klienta w Czechach
Uruchomienie połączenia kontenerowego na tej trasie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Grupa PKP CARGO, mając kompleksową ofertę logistyczną, może łączyć w razie potrzeby różne rodzaje transportu, tak jak w tym przypadku. Jak mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO:
· Zapewniamy naszym klientom obsługę celną towarów, ich przeładunek, magazynowanie, składowanie.
· Uruchomienie regularnych połączeń spowoduje wzrost znaczenia terminala intermodalnego w Gliwicach.
· To szansa na rozwój dalszych połączeń operatorskich na trasie Chiny – Polska – Czechy.
Więcej: https://www.pkpcargo.com/PL