Będzie przebudowa terminalu promowego w Świnoujściu.
To jeden z elementów usprawniających istniejące połączenie Świnoujście – Trelleborg, mające od 2014 r. status tzw. autostrady morskiej. Dzięki nowemu stanowisku do obsługi dużych promów w świnoujskim terminalu wzrośnie obrót towarów. Obecnie dynamika wzrostu w terminalu promowym wynosi ok. 10 proc. w roku, a dzięki nowej inwestycji z pewnością wzrośnie. Ma ona przystosować infrastrukturę portu w Świnoujściu do obsługi tzw. transportu intermodalnego, w którym wykorzystuje się więcej niż jeden rodzaj transportu. Nastąpi poszerzenie nabrzeża dla jednostek przekraczających 200 metrów. Efektem przebudowy będzie infrastruktura portowa, która pozwoli obsługiwać duże promy o długości do 265 metrów oraz możliwość świadczenia nowego rodzaju przeładunków przy udziale transportu kolejowego.Baza promowa to jest bardzo ważny element portowej infrastruktury i suprastruktury. Rocznie przeładowuje się na terminalu promowym Świnoujściu ok. 6,5 miliona ton ładunków. To jest 470 tys. ciężarówek, 250 tys. samochodów osobowych, prawie 1,1 mln pasażerów. Jeśli zarząd chce utrzymać pozycję lidera wśród terminali promowych południowego Bałtyku, musi rozwijać potencjał przeładunkowy. Obecnie wynosi on 9 mln ton. Niezbędne jest również odpowiednie zaplecze dla portu, po to, by jego działalność była jak najmniej odczuwalna dla mieszkańców. Inwestycje poprawią dojazd do terminala oraz odciążą okoliczne ulice, zwłaszcza w sytuacjach, kiedy zwiększa się ruch ciężarówek zmierzających na promy. To jest też element dużego projektu, który nabiera coraz większego rozpędu, czyli Trójmorza. My jesteśmy na zachodniej flance tego projektu, ale to jest bardzo istotna lokalizacja. Węzeł infrastrukturalny, który tworzą porty Świnoujście i Szczecin, łączy bardzo ważne szlaki komunikacyjne w Europie. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście kupił od PKN Orlen dziesięciohektarową działkę w świnoujskim porcie. To właśnie na niej zostanie rozbudowane zaplecze dla terminala promowego.