• 14°0'E
  • 15°0'E
  • 16°0'E
  • 17°0'E
  • 18°0'E
  • 19°0'E
  • 20°0'E
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N

Budowa głębokowodnego terminala kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu

06 lut 2020

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście zachęca do wyrażenia zainteresowania budową głębokowodnego terminala kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu. Przewidywana roczna zdolność przeładunkowa terminala to około 2 mln TEU.

Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma być w stanie przyjmować największe kontenerowce, jakie mogą pływać po Bałtyku – poinformowały na stronach internetowych służby prasowe Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Porty zakładają, że docelowy poziom przeładunków terminala będzie wynosić 1,5 mln TEU (TEU – pojemność standardowego kontenera – PAP), a jego roczna zdolność przeładunkowa to 2 mln TEU. Wszystkie obiekty terminala mają zostać zlokalizowane na pirsie wychodzącym w morze, z wyłączeniem zlokalizowanych w części lądowej obiektów zapewniających dostęp drogowy i kolejowy wraz niezbędną infrastrukturą.

Terminal ma mieć zdolność jednoczesnej obsługi trzech statków; dwóch jednostek oceanicznych oraz jednego tzw. feeder’a. Zarząd portów zaleca przy inwestycji wykorzystanie technologii i sprzętu o możliwie jak najniższym poziomie emisji, zgodnie z koncepcją tzw. green terminal.

Zarząd Portów przygotowuje raport o oddziaływaniu na środowisko całości inwestycji oraz pracuje nad uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia. Szacunkowy termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla wszystkich części inwestycji wraz z infrastrukturą dostępową to koniec lipca 2020 r. – poinformowały porty.

  • podziel się na: