• 14°0'E
  • 15°0'E
  • 16°0'E
  • 17°0'E
  • 18°0'E
  • 19°0'E
  • 20°0'E
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N
  • 55°30'N
  • 55°0'N
  • 54°30'N
  • 54°0'N
  • 54°0'N

System PCS

optymalizacja, szybkość, efektywność

System PCS

Celem projektu PCS będzie zwiększenie konkurencyjności polskich portów morskich wobec uczestników międzynarodowego obrotu towarowego. Korzystając z doświadczeń wszystkich portów polskich oraz innych uczestników społeczności portowej. Głównymi powodami, dla których powstają rozwiązania PCS są takie potrzeby jak :

  • zmniejszenie opóźnienia w ruchu ładunków
  • zmniejszenie nieefektywność w procesach biznesowych portu
  • ułatwienie płynnego przepływu danych elektronicznych
  • zintegrowanie i osiągnięcie zgodności z krajowymi przepisami i unijnymi dyrektywami
  • zwiększenie jakości udostępnianych informacji
  • zwiększenie wydajności operacyjnej użytkowników PCS

01

Integracja z NSW

Integracja z NSW zasiliła dane Polskiego PCS o dane statków które zawijają do portów oraz dane zgłaszane do PHICS. Interface National Single Window pozwolił również na dostęp do plików CUSCAR przesyłanych za pośrednictwem armatorów przez interfejs NSW.

02

Moduł czasowego składowania

Moduł czasowego składowania został stworzony z myślą o firmach oraz instytucjach które uzupełniają deklarację skrócone w systemie AIS oraz prowadzą magazyn czasowego składowania. Aplikacja automatyzuje proces składania deklaracji dbając o zachowanie odpowiednich terminów zgłoszeń celnych.

03

Moduł kontroli manifestów dla weterynarza

Moduł kontroli manifestów pozwala na szybkie przeszukiwanie manifestów statkowych w poszukiwaniu ciągów znaków lub odbiorców pozwalając służbom jeszcze przed zawinięciem statków typownia
kontenerów do kontroli

04

Moduł odpadów

Moduł odpadów pomaga w zarządzaniu odbieraniem odpadów w Porcie Szczecin-Świnoujście. Integracja z NSW pozwoliła automatycznie pobierać zgłaszane odpady oraz przesyłać do firm odbierających. W ramach implementacji został całkowicie wyeliminowany obieg papierowych dokumentów. Formularz odbioru kapitan statku podpisuje elektronicznie na tablecie lub urządzeniu mobilnym.