Q&A:

1.Q: Agent przejmuje statek w porcie, ma wykonać przeholunek a później wyjście statku.
Czy przejmuje od poprzedniego Agenta zgłoszenie?

A: Agent nie przejmuje żadnych zgłoszeń, musi jedynie wykonać nowe zgłoszenie przeholunku (u siebie w systemie), a następnie zgłoszenie wyjścia statku. Zgłoszenia Awizacji wykonane przez poprzedniego Agenta nie będzie widział.

2. Q: Po co wykonuję zgłoszenie wyjścia statku?
A: Zgłoszenie zawiera ważne informacje wymagane przy wyjściu statku, takie jak np. zaktualizowany czas wyjścia, zanurzenie na wyjściu, a także aktualne informacje o ładunku.

3. Q: Czy muszę do zgłoszeń wykorzystywać system PCS?
A: Tak, zgodnie z regulaminami portów, zgłoszenia są dostarczane poprzez system PCS.

4. Q: Co w przypadku awarii systemu PCS?
A: System PCS jest utrzymywany na serwerach NASK, dlatego gwarantujemy niezawodność działania. W przypadku jednak awarii i braku możliwości korzystania z systemu PCS, Główny Dyspozytor dopuszcza drogę mailową.

5. Q: Czy dla zgłoszeń adresowanych do Głównego Dyspozytora portu muszę podawać jego adres e-mailowy?
A: Tak, nie wszystkie zgłoszenia (w portach) są połączone S2S, dlatego należy podać adres e-mailowy Głównego Dyspozytora.

6. Q: Czy mogę wysłać zgłoszenie awizacji, które jest już w archiwum?
A: Nie, można je jedynie przejrzeć.

7. Q: Czy zgłoszenie o fakturowaniu mogę wysłać, gdy zawinięcie trafiło do archiwum?
A: Tak, zgłoszenie o fakturowaniu można wysłać, mimo że jest w archiwum.

8. Q: Czy dla zgłoszenia Awizacji, które jest już w archiwum, mogę utworzyć podobne?
A: Tak.

9. Q: Czy mogę dołączyć załącznik do zgłoszenia?
A: Tak, do każdego zgłoszenia można dołączyć załączniki nieprzekraczające swoim rozmiarem
3,5 MB.

10. Q: Czy mogę zrobić tylko zgłoszenie odpadów dodatkowych dla statku?
A: Nie, aby wykonać zgłoszenie odpadów dodatkowych, musi być wcześniej wykonane zgłoszenie statku kierowane do Dyspozytora (Awizacja, Przeholunek, Wyjście statku), i statek musi być w porcie.

11. Q: Zgłoszenie Awizacji zrobił inny Agent, ja jestem odpowiedzialny za zgłoszenie odpadów dodatkowych. Jak mam to zrobić?
A: W takiej sytuacji należy zgłosić się bezpośrednio do Pani Ireny w ZMPSiŚ (tel. 91 430 87 91).