Informujemy, że Baltic Hub Container Terminal, za pośrednictwem systemu PCS, umożliwia automatyczne nadpisanie MRN w systemie Navis po zwolnieniu towaru objętego zgłoszeniem celnym, w systemach AIS i NCTS. Nadpisanie MRN powoduje zwolnienie kontenera w terminalowym systemie operacyjnym, co pozwala na podjęcie kontenera lub załadunek na statek.
Zdarzają się sytuacje, w których towar w kontenerze jest zwolniony do procedury celnej, ale MRN nie nadpisał się automatycznie, m.in. z powodu:
- braku wskazania przez klienta kodu PCS w zgłoszeniu;
- nieprawidłowego zapisu kodu DS002;
- braku komunikatu z PUESC do PCS;
- braku numeru kontenera na każdej pozycji zgłoszenia.
Aby wspierać obsługę kontenerów w powyższych sytuacjach, terminal Baltic Hub, w porozumieniu z Oddziałem Celnym „Terminal Kontenerowy”, udostępnia aplikację przygotowaną przez Polski PCS do uzupełniania numerów MRN w Navis w IMPORCIE, dostępną na stronie pod linkiem formularz MRN.
W celu złożenia wniosku o wpis i zwolnienie kontenera w systemie Navis, należy wypełnić formularz dostępny pod linkiem. Gdy formularz zostanie wypełniony prawidłowo, wpis do Navis doda się automatycznie. Następnie informacja zwrotna o sposobie rozwiązania sprawy trafi do wnioskującego na adres mailowy podany w formularzu.
Prosimy zwrócić uwagę na to, że aplikacja wspierająca Baltic Hub w zakresie wpisu MRN do Navis nie dotyczy sytuacji, w których występują błędy w zgłoszeniu celnym, np. brak numeru kontenera czy błędny numeru kontenera. W takich przypadkach należy złożyć stosowny wniosek i współdziałać z właściwym organem celnym.
Linki są dostępne na stronie Baltic Hub tutaj:
https://baltichub.com/aktualnosci-2/automatyczne-nadpisanie-mrn-w-systemie-navis